ULTIMELE STIRI

 PROIECTE

PROMOVAREA UNUI COLT DIN EUROPA
PROIECT BILATERAL
Colegiul National de Informatica Piatra-Neamt, România <-> Vši Kauno Technologijos Universiteto Gimnazija Kaunas, Lituania

        Obiective specifice:
• Dezvoltarea abilitatilor de comunicare în limba engleza la elevi si profesori;
• Promovarea lucrului în echipa pe principiul respectarii valorilor europene;
• Cunoasterea asemanarilor si diferentelor socio-culturale si geografice;
• Dezvoltarea abilitatilor de utilizare a mijloacelor IT si media pentru realizarea activitatilor proiectului;
• Formarea notiunilor de baza de comunicare în limba tarii partenere;
• Constientizarea asupra identitatii nationale, patrimoniului geografic si cultural în contextul promovarii turismului din zonele partenere;
• Valorificarea simtului estetic, artistic si lingvistic la elevi prin produsele create;
• Formarea initiala a competentelor necesare în marketing turistic;
• Crearea de legaturi directe între elevi si profesori din tarile implicate în proiect în scopul cunoasterii altor sisteme educationale.

        Activităţi:
• construirea si administrarea paginii web a proiectului;
• elaborarea si editarea calendarului 2011 în format electronic si tiparirea calendarului;
• elaborarea si editarea în format digital a albumului de fotografii;
• elaborarea si editarea auxiliarului „Marketing si IT” în format electronic;
• traducerea cursurilor on-line de initiere de învatare a limbii materne si de initiere în realizarea de reclame pe calculator din limba engleza în limba materna;
• traducerea programei scolare si a suportului de curs optional „Marketing si IT” din limba engleza în limba materna;
• realizarea de vizite tematice, de fotografiere a atractiilor turistice din zona de resedinta;
• elaborarea de eseuri si note de calatorie;
• elaborarea reclamelor de promovare a atractiilor turistice;
• elaborarea, tiparirea si distribuirea pliantului de promovare a proiectului;
• conversatii pe messenger, chat, forum de discutii;
• promovarea proiectului în scoala si mass-media locala;
• desfasurarea cursurilor on-line de învatare a limbii materne a celuilalt partener;
• organizarea expozitiei fotografice în cadrul mobilitatii;
• organizarea concursului on-line de eseuri.

        Click pentru prezentarea proiectului.
        Click pentru site-ul proiectului.
        Click pentru criteriile de selectie a elevilor pentru mobilitate

MOBILITATEA DIN CADRUL PROIECTULUI BILATERAL “PROMOVAREA UNUI COLT DIN EUROPA"

           În perioada 22 – 30 mai 2010 la Colegiul Naţional de Informatică a avut loc a doua mobilitate din cadrul proiectului Comenius bilateral, numit „ Promovarea unui colţ din Europa”, stabilit între unitatea de învăţământ nemţeană şi VÐÁ KAUNO
TECHNOLOGIJOS UNIVERSITETO GIMNAZIJA, KAUNAS, LITUANIA. Proiectul se implementează pe parcursul a doi ani, scopul fiind acela de a dezvolta abilităţile de comunicare în limbi străine prin intermediul TIC şi media în contextul cunoaşterii diversităţii europene.
            În seara de 22 mai 2010, au fost aşteptaţi 25 de elevi lituanieni, însoţiţi de patru doamne profesoare: Daiva, director adjunct; Jurate- profesor de engleză; Astride- profesor de rusă şi Diana- profesor de franceză.
            Incursiunea pe meleagurile nemţene a debutat cu iniţierea în tainele, frumuseţile şi pitorescul oraşului. Tatonările de început, făceau posibilă comprehensiunea diferenţelor : de relief, mai înainte de toate, muntele fiind cel care şi-a imprimat existenţa pe retina memoriei, datorită omniprezenţei sale, dar şi pentru că avea să devină provocarea cea mai mare pentru parteneri; arhitectonice- Curtea domnească, Turnul lui Ştefan, Teatrul Tineretului, Muzeul de istorie, gara, bisericile; climaterice; de mentalităţi şi, nu în ultimul rând, diferenţelor generate de  acel modus vivendi particular  fiecărei naţii. Excursiile şi drumeţiile  tematice au avut drept scop legarea unor prietenii trainice, cunoaşterea unor peisaje frumoase din zona Neamţului, vizitarea unor obiective culturale şi istorice precum: mănăstirile judeţului- Pângăraţi, Bistriţa, Neamţ, Văratic, Agapia; muzeul de Artă tradiţională, Târpeşti; cetatea Neamţului; dar şi a unor obiective turistice: Lacul Roşu, Cheile Bicazului, masivul Ceahlău.
            Ziua de luni, 24 mai 2010, a însemnat un alt fel de intercunoaştere deoarece a avut loc primul curs de limbă maternă la care erau prezenţi elevi din ambele ţări. Cu această ocazie s-a realizat o analiză SWOT a site-ului proiectului (http://cni.nt.edu.ro/lituania), în urma căreia    s-au configurat traiectoriile modalităţilor de lucru şi s-au revizuit cunoştinţe deja asimilate în urma mobilităţii 3-10 mai 2010 a doamnelor profesoare  Roma Vaitiekaitiene şi Violeta Zidonyte. Lucrul la dicţionarul vizual RO-EN-LT a fost abordat prin diferite startegii- conferinţă live meeting cu Lituania, facilitată de firma Microsoft; lucru pe echipe- asocierea cuvintelor corespunzătoare celor trei limbi cu imagini reprezentative, folosindu-se calculatorul; realizări grafice ale elevilor cărora li s-au ataşat lexemele definitorii, etc).Tematicile atinse au fost: turismul, sporturile, oamenii.
 Cursurile de limbă s-au desfăşurat de-a lungul întregii perioade, fiind susţinute prin colaborarea dintre profesorii români şi cei din Lituania, utilizându-se şi de data aceasta diverse strategii, de la discuţii variate, până la jocuri dinamice.
Expoziţia de fotografie ” Interferenţe româno- lituaniene”a fost rezultatul interesului de promovare a fiecărei zone, a obiceiurilor şi tradiţiilor celor două popoare, dar şi al mândriei de a-şi demonstra măiestria în arta fotografică pe care o deţin.
 Provocările au fost şi pe plan sportiv, prin meciurile de fotbal şi baschet care au încins spiritele şi care au dat frâu liber competiţiei, fiecare dintre echipe dorind să câştige pentru cinstirea drapelului ţării sale. Nu a fost vorba de învinşi sau învingători, ci de dorinţa de joc şi de respect reciproc între reprezentanţii a două popoare cu mentalităţi şi culturi diferite.
            Toate aceste zile au făcut ca nerăbdarea elevilor şi profesorilor ( d-na. director CNI, Elena- Genoveva Irimia; dl. director adj. CNI, Vasile Diaconu; prof. Alina Jilavu, prof. Maria Berea, prof. Diana Bejan, prof. Carmen Zaharescu, prof. Nicu Luca, ing. Ovidiu Nechita, ing. Daniel Dorobanţu) de a pleca în mobilitatea din Kaunas, Lituania,  să crească, motivându-i pe cei dintâi să lucreze pe diferitele paliere ale proiectului, astfel încât să atingă punctajul vizat în criteriile de selecţie.
Click pentru imagini de la activitati:
            - Prima zi
            - Activitati din 26 mai
            - 27 mai - excursie la Tg. Neamt
            - Excursie pe Masivul Ceahlau

F.L.O.R.A.
Finding Love Of natuRe Again - The Human Impact on FLORA in the 21st century
Programul Comenius pentru învatare pe toata perioada vietii - Parteneriat Multilateral


        Obiective specifice:
• Consolidarea abilităţilor de învăţare ale elevilor prin participare la activităţi experimentale din cadrul Ştiinţelor Naturii
• Consolidarea cunoştinţelor intercurriculare prin schimb de informaţii ştiinţifice şi soluţii practice la probleme de mediu comune diferitelor ţări participante
• Achiziţionarea de competenţe transversale de baza: digitale, civice şi interpersonale, anteprenoriale.
• Dezvoltarea unor strategii inovatoare în procesul de învăţare prin crearea unui grup de studiu transcurricular şi interdisciplinar.
• Dezvoltarea compentenţelor lingvistice şi a abilităţilor de comunicare folosind, pe lângă limba Engleză, limbile naţionale ale tuturor partenerilor din proiect.
• Înfiinţarea clubului de ecologie FLORA.

        Activităţi:
• Accesarea de informaţii ştiinţifice privind speciile de plante pe cale de dispariţie folosind surse bibliografice şi internet, discuţii cu persoane calificate din instituţii de cercetare ştiinţifică şi protecţia mediului.
• Realizarea unui site al proiectului cu informaţii care vor fi permanent actualizate.
• Realizarea unui jurnal al proiectului în care vor fi trecute evenimente şi activităţile din proiect.
• Realizarea unui pliant de promovare al proiectului, tradus în toate limbile ţărilor participante la proiect.
• Înfiinţarea unui club de ecologie.
• Stabilirea posibilelor arii de studiu afectate de factorii umani.
• Realizarea unor excursii tematice pentru identificarea speciilor pe cale de dispariţie.
• Realizarea unei baze de date conţinând rezultatele monitorizării speciilor de plante pe cale de dispariţie identificate în zonele din apropierea şcolii.
• Întâlniri de proiect şi conferinţe on-line, în vederea comparării rezultatelor obţinute în excursiile tematice.
• Organizarea unei expoziţii de fotografie legată de activităţile proiectului.
• Realizarea unei activităţi de ecologizare a unei zone afectate de factorii umani.
• Realizare de postere care să ilustreze problema de mediu identificată.
• Punerea în scenă a unei piese de teatru.

        Click pentru prezentarea proiectului.
        Click pentru prezentarea Mobilitatii din Gran Canaria.
        Click pentru site-ul proiectului.
        Click pentru prezentarea CDS-ului in romana.
        Click pentru prezentarea CDS-ului in engleza.
        Click pentru programa CDS Eco-nomia.

MOBILITATE INDIVIDUALA COMENIUS ANGLIA 2009

        Irimia Elena Genoveva, director al C.N.I. Piatra-Neamt, a beneficiat de o bursa Comenius finantata de UE, in perioada 11-18 octombrie 2009 pe teme de management scolar.
        In sectiunea Galerie Foto puteti gasi imagini de la activitatile din Anglia (Maltings Academy, King Eduard VI Grammar School)
        Click pentru prezentarea PowerPoint.

CRESCERE – Cosmic Rays in an European School Environment: a Remote Experiment
Proiectul are ca scop întelegerea mai buna a activitatilor de cercetare care se desfasoara în Europa, îmbunatatirea constiintei publice privind importanta activitatilor de cercetare în dezvoltarea societatii moderne, stimularea curiozitatii privind cercetarea zilnica si încurajarea tinerilor în alegerea unei cariere stiintifice.
La proiect participa 4 laboratoare de cercetare din Italia, Portugalia si România:
• LNF- INFN – Laboratori Nayionali di Frascati, Italia;
• FCUL – Faculdade de Ciencias da Universidade de Lisbon – Lisabona, Portugalia;
• LIP – Laboratorio de Instrumentacao e Fisica Experimental – Lisabona, Portugalia;
• IHIN – Institutul de Fizica si Inginerie Nucleara „Horia Hulubei” – Magurele, România.
Programul experimentelor:
17 nov. 2005, ora 11,30 – participare la experimentul de la LNF – Determinarea vitezei razelor cosmice
21 nov. 2005, ora 11,30 – participare la experimentul de la LIP – Determinarea energiei razelor cosmice
• Coordonatori: prof. Diana BEJAN, prof. Laura CHERTIC

GRAFICA IT PENTRU O SANSA MAI BUNA PE PIATA EUROPEANA A MUNCII - proiect finanat cu sprijinul Uniunii Europene prin Programul Leonardo da Vinci.

Programul Leonardo da Vinci, initiat si lansat in Uniunea Europeana in anul 1994, este un program comunitar de cooperare transnationala in domeniul formarii profesionale a fortei de munca. Scopul sau este acela de a creste calitatea sistemelor si practicilor de formare profesionala, de a asigura instrumente moderne si noi abordari in formarea profesionala pe parcursul vietii. in cadrul acestui program, Colegiul National de Informatica implementeaza proiectul "Grafica IT pentru o sansa mai buna pe piata europeana a muncii" un plasament de formare profesionala initiala. Scopul proiectului GRAF-IT EUROPASS este realizarea unui stagiu de formare in domeniul graficii pe calculator de catre Academia Cordoba din Spania, intr-un flux, pe o perioada de patru saptamani.
           Click pentru prezentarea proiectului in format PowerPoint
           Click pentru imagini curs limba spaniola
           Click pentru imagini modul pedagogic
           Click pentru lista beneficiarilor

JURNAL DE IMPRESII - Proiectul Leonardo da Vinci “Grafica IT pentru o mai buna inserare pe piata europeana a muncii” No LLP-LdV/IVT/2009/175

Click pentru imagini!

       Prima zi:23 Aprilie 2010

            Dupa un zbor linistit,de patru ore, am sosit in Aeroportul Madrid-Barajas,unde am fost intampinati  calduros de catre trei soferi care ne-au transportat(cu trei microbuze) pana la Campusul Academiei Cordoba, oferindu-ne cate un sandwich si un suc de portocale.
            Intampinati de catre  personalul Academiei Cordoba am fost condusi si cazati ,urmand ca sa luam un mic dejun  perfect la ora 9.00.
            In jurul orei 13.30 am luat parte la sedinta in care managerul A.C. ,señor Pedro,ne-a prezentat programul proiectului si ne-a raspuns la o serie de intrebari.
            La ora 14.00 am servit un pranz delicios,dupa care ,insotiti de coordonatorul cultural,Andreas,am facut turul orasului Cordoba,in cadrul caruia am vizitat urmatoarele obiective:Moscheea Mezquita,Casa de Cultura a Tineretului,centrul orasului,Centru de Informare Turistica(unde am primit fiecare harta orasului) si Podul Roman.
            Dupa ce am servit cina,(ora 20.00)am vizitat cartierul evreiesc in care suntem cazati,urmand ca la ora 22.00 sa ne indreptam spre camere si sa ne pregatim pentru cea de a doua zi din cadrul proiectului petrecuta pe fermecatorul teritoriu al  Spaniei.

A doua zi:24 Aprilie 2010

            Dupa ce am servit micul dejun la ora 8.00,am vizitat impresionantul interior al moscheei Mezquita ,moschee ce a fost transformata intr-o catedrala catolica,observand atat elemente de arhitectura gotica,cat si elemente de arhitectura musulmana,avand-o ca insotitor pe Laura,un alt coordonator cultural.
            Un grup de baieti ,doritori sa isi consume energia,au jucat baschet pe terenul Bazei Sportive a orasului.
            Pe parcursul zilei,am avut acces in sala de calculatoare a A.C. ,de unde am putut lua legatura cu familia prin intermediul Internetului.
            La ora 17.30 am luat parte la o sedinta de lucru impreuna cu mentorii,unde am impartasit impresiile de peste zi,realizand astfel o pagina de jurnal.

A treia zi:25 Aprilie 2010

            In cea de-a treia zi,programul a fost liber.Dupa servirea micului dejun o mare parte dintre noi am participat la slujba catolica oficiata in Moscheea Mezquita,dupa care ,impartiti in grupuri restranse am vizitat diferite obiective ale orasului,printre care:Muzeul de Arte Frumoase,Stadionul orasului,Castelul Puerta Almodova,Gradina Victoria(Festivalul Batalla de las Flores),Plaza de las Tendillas.
            In jurul orei  20.30,dupa cina,am luat parte la sedinta de lucru cu mentorii,unde am impartasit impresii de peste zi si am discutat programul pentru urmatoarea zi,prima zi de formare profesionala.

A treia zi:26 Aprilie 2010

Putem spune ca aceasta zi a fost diferita fata de primele trei deoarece astazi am fost repartizati la firme si am inceput cursurile de limba spaniola.
            In cadrul sedintei de lucru(dupa micul dejun)  am fost selectati in vederea repartizarii noastre catre firmele respective.Desi unii am vizitat sediul firmelor inaintea pranzului,iar altii dupa-amiaza  am fost cu totii impresionati de caldura cu care am fost  intampinati de catre tutorii nostri.
            De asemenea, prima lectie de spaniola ne-a surprins intr-un mod placut, intelegandu-ne numai in limba spaniola, programul fiind unul interactiv iar doamna profesoarea fiind una dinamica si comunicativa.
            In jurul orei 22.00 am participat la sedinta de lucru cu mentorii ,in cadrul careia am completat prima fisa de jurnal din portofoliul individual,cu care am incheiat ziua a patra in Spania.

             ¨Cea mai frumoasa parte a Cordobei  este centrul-Plaza Tendillas.Acolo este si firma la care voi face practica .Vva fi o placere sa merg pe jos pana la firma si sa admir adevarata frumusete a orasului.¨(SIMONA MARCULET)

              ¨Astazi a fost prima zi de lucru am fost prezentati la firma,oameni minunati,locuri minunate!
      Un oras minunat
O floare parfumata
      In prag de primavara.¨(VLAD SIRITANU)

            ¨Mi-a placut astazi entuziasmul si bucuria tuturor.Ce-i drept ,entuziasmul a venit din partea beneficiarilor.
            A fost frumos.Firma este primitoare,iar responsabilul(tutorele) este incredibil de calm si bine voitor.¨
            Sunt sigura ca daca este dorinta de a afla mai mult si avem si o persoana deschisa pentru a ne invata vom termina experienta profesionala in mod pozitiv.¨(ANCA NEAGU)

            ¨Cordoba este unul din cele mai frumoase orase,si din cele de care doar am auzit. Am vizitat cat pentru o saptamana.
            Firma este mare si posibil solicitanta.
            Orele de spaniola sunt super.
            Cazarea este foarte buna ,mancarea la fel.¨(ROMAN VLAD)

            ¨Astazi dupa un somn linistit abia asteptam sa merg la companie,dar un stiam cum o sa fie…Pana la urma, dupa ce am cunoscut tutorele am fost mai bucuros ca niciodata si astept sa merg si maine.(CHIORESCU MATEI)

            ¨Prima zi la firma a fost obositoare .Impartirea, drumul pana la firme, cunoasterea tutorilor au consumat energie  multa. Dar intr-un final,toate alegerile in legatura cu firmele s-au dovedit a fi exact ce ii trebuia fiecaruia.(IOAN CRISTINA).

Click pentru imagini!

Copyright ©2005
Colegiul National de Informatica Piatra Neamt