PROMOVAREA UNUI COLT DIN EUROPA
PROIECT BILATERAL
Colegiul National de Informatica Piatra-Neamt, România <-> Vši Kauno Technologijos Universiteto Gimnazija
Kaunas, Lituania
Obiective specifice:
• Dezvoltarea abilitatilor de comunicare în limba engleza la elevi si profesori;
•
Promovarea lucrului în echipa pe principiul respectarii valorilor europene;
•
Cunoasterea asemanarilor si diferentelor socio-culturale si geografice;
•
Dezvoltarea abilitatilor de utilizare a mijloacelor IT si media pentru realizarea activitatilor proiectului;
•
Formarea notiunilor de baza de comunicare în limba tarii partenere;
•
Constientizarea asupra identitatii nationale, patrimoniului geografic si cultural în contextul promovarii turismului din zonele partenere;
•
Valorificarea simtului estetic, artistic si lingvistic la elevi prin produsele create;
•
Formarea initiala a competentelor necesare în marketing turistic;
•
Crearea de legaturi directe între elevi si profesori din tarile implicate în proiect în scopul cunoasterii altor sisteme educationale.
Activităţi:
• construirea si administrarea paginii web a proiectului;
•
elaborarea si editarea calendarului 2011 în format electronic si tiparirea calendarului;
•
elaborarea si editarea în format digital a albumului de fotografii;
•
elaborarea si editarea auxiliarului „Marketing si IT” în format electronic;
•
traducerea cursurilor on-line de initiere de învatare a limbii materne si de initiere în realizarea de reclame pe calculator din limba engleza în limba materna;
• traducerea programei scolare si a suportului de curs optional „Marketing si IT” din limba engleza în limba materna;
•
realizarea de vizite tematice, de fotografiere a atractiilor turistice din zona de resedinta;
•
elaborarea de eseuri si note de calatorie;
•
elaborarea reclamelor de promovare a atractiilor turistice;
•
elaborarea, tiparirea si distribuirea pliantului de promovare a proiectului;
•
conversatii pe messenger, chat, forum de discutii;
•
promovarea proiectului în scoala si mass-media locala;
•
desfasurarea cursurilor on-line de învatare a limbii materne a celuilalt partener;
•
organizarea expozitiei fotografice în cadrul mobilitatii;
•
organizarea concursului on-line de eseuri.
Click pentru
prezentarea proiectului. Click pentru
site-ul proiectului. Click pentru
criteriile de selectie a elevilor pentru mobilitate
MOBILITATEA DIN CADRUL PROIECTULUI BILATERAL “PROMOVAREA UNUI COLT DIN EUROPA"
În perioada 22 – 30 mai 2010 la Colegiul Naţional de Informatică a avut loc a doua mobilitate din cadrul proiectului Comenius bilateral, numit „ Promovarea unui colţ din Europa”, stabilit între unitatea de învăţământ nemţeană şi VÐÁ KAUNO TECHNOLOGIJOS UNIVERSITETO GIMNAZIJA, KAUNAS, LITUANIA. Proiectul se implementează pe parcursul a doi ani, scopul fiind acela de a dezvolta abilităţile decomunicare în limbi străine prin intermediul TIC şi media în contextul cunoaşterii diversităţii europene.
În seara de 22 mai 2010, au fost aşteptaţi 25 de elevi lituanieni, însoţiţi de patru doamne profesoare: Daiva, director adjunct; Jurate- profesor de engleză; Astride- profesor de rusă şi Diana- profesor de franceză.
Incursiunea pe meleagurile nemţene a debutat cu iniţierea în tainele, frumuseţile şi pitorescul oraşului. Tatonările de început, făceau posibilă comprehensiunea diferenţelor : de relief, mai înainte de toate, muntele fiind cel care şi-a imprimat existenţa pe retina memoriei, datorită omniprezenţei sale, dar şi pentru că avea să devină provocarea cea mai mare pentru parteneri; arhitectonice- Curtea domnească, Turnul lui Ştefan, Teatrul Tineretului, Muzeul de istorie, gara, bisericile; climaterice; de mentalităţi şi, nu în ultimul rând, diferenţelor generate de acel modus vivendi particular fiecărei naţii. Excursiile şi drumeţiile tematice au avut drept scop legarea unor prietenii trainice, cunoaşterea unor peisaje frumoase din zona Neamţului, vizitarea unor obiective culturale şi istorice precum: mănăstirile judeţului- Pângăraţi, Bistriţa, Neamţ, Văratic, Agapia; muzeul de Artă tradiţională, Târpeşti; cetatea Neamţului; dar şi a unor obiective turistice: Lacul Roşu, Cheile Bicazului, masivul Ceahlău.
Ziua de luni, 24 mai 2010, a însemnat un alt fel de intercunoaştere deoarece a avut loc primul curs de limbă maternă la care erau prezenţi elevi din ambele ţări. Cu această ocazie s-a realizat o analiză SWOT a site-ului proiectului (http://cni.nt.edu.ro/lituania), în urma căreia s-au configurat traiectoriile modalităţilor de lucru şi s-au revizuit cunoştinţe deja asimilate în urma mobilităţii 3-10 mai 2010 a doamnelor profesoare Roma Vaitiekaitiene şi Violeta Zidonyte. Lucrul la dicţionarul vizual RO-EN-LT a fost abordat prin diferite startegii- conferinţă live meeting cu Lituania, facilitată de firma Microsoft; lucru pe echipe- asocierea cuvintelor corespunzătoare celor trei limbi cu imagini reprezentative, folosindu-se calculatorul; realizări grafice ale elevilor cărora li s-au ataşat lexemele definitorii, etc).Tematicile atinse au fost: turismul, sporturile, oamenii.
Cursurile de limbă s-au desfăşurat de-a lungul întregii perioade, fiind susţinute prin colaborarea dintre profesorii români şi cei din Lituania, utilizându-se şi de data aceasta diverse strategii, de la discuţii variate, până la jocuri dinamice.
Expoziţia de fotografie ” Interferenţe româno- lituaniene”a fost rezultatul interesului de promovare a fiecărei zone, a obiceiurilor şi tradiţiilor celor două popoare, dar şi al mândriei de a-şi demonstra măiestria în arta fotografică pe care o deţin.
Provocările au fost şi pe plan sportiv, prin meciurile de fotbal şi baschet care au încins spiritele şi care au dat frâu liber competiţiei, fiecare dintre echipe dorind să câştige pentru cinstirea drapelului ţării sale. Nu a fost vorba de învinşi sau învingători, ci de dorinţa de joc şi de respect reciproc între reprezentanţii a două popoare cu mentalităţi şi culturi diferite.
Toate aceste zile au făcut ca nerăbdarea elevilor şi profesorilor ( d-na. director CNI, Elena- Genoveva Irimia; dl. director adj. CNI, Vasile Diaconu; prof. Alina Jilavu, prof. Maria Berea, prof. Diana Bejan, prof. Carmen Zaharescu, prof. Nicu Luca, ing. Ovidiu Nechita, ing. Daniel Dorobanţu) de a pleca în mobilitatea din Kaunas, Lituania, să crească, motivându-i pe cei dintâi să lucreze pe diferitele paliere ale proiectului, astfel încât să atingă punctajul vizat în criteriile de selecţie. Click pentru imagini de la activitati:
- Prima zi
- Activitati din 26 mai
- 27 mai - excursie la Tg. Neamt
- Excursie pe Masivul Ceahlau
F.L.O.R.A.
Finding Love Of natuRe Again -
The Human Impact on FLORA in the 21st century
Programul Comenius pentru învatare pe toata perioada vietii -
Parteneriat Multilateral
Obiective specifice:
• Consolidarea abilităţilor de învăţare ale elevilor prin participare la activităţi experimentale din cadrul Ştiinţelor Naturii
• Consolidarea cunoştinţelor intercurriculare prin schimb de informaţii ştiinţifice şi soluţii practice la probleme de mediu comune diferitelor ţări participante
• Achiziţionarea de competenţe transversale de baza: digitale, civice şi interpersonale, anteprenoriale.
• Dezvoltarea unor strategii inovatoare în procesul de învăţare prin crearea unui grup de studiu transcurricular şi interdisciplinar.
• Dezvoltarea compentenţelor lingvistice şi a abilităţilor de comunicare folosind, pe lângă limba Engleză, limbile naţionale ale tuturor partenerilor din proiect.
• Înfiinţarea clubului de ecologie FLORA.
Activităţi:
• Accesarea de informaţii ştiinţifice privind speciile de plante pe cale de dispariţie folosind surse bibliografice şi internet, discuţii cu persoane calificate din instituţii de cercetare ştiinţifică şi protecţia mediului.
• Realizarea unui site al proiectului cu informaţii care vor fi permanent actualizate.
• Realizarea unui jurnal al proiectului în care vor fi trecute evenimente şi activităţile din proiect.
• Realizarea unui pliant de promovare al proiectului, tradus în toate limbile ţărilor participante la proiect.
• Înfiinţarea unui club de ecologie.
• Stabilirea posibilelor arii de studiu afectate de factorii umani.
• Realizarea unor excursii tematice pentru identificarea speciilor pe cale de dispariţie.
• Realizarea unei baze de date conţinând rezultatele monitorizării speciilor de plante pe cale de dispariţie identificate în zonele din apropierea şcolii.
• Întâlniri de proiect şi conferinţe on-line, în vederea comparării rezultatelor obţinute în excursiile tematice.
• Organizarea unei expoziţii de fotografie legată de activităţile proiectului.
• Realizarea unei activităţi de ecologizare a unei zone afectate de factorii umani.
• Realizare de postere care să ilustreze problema de mediu identificată.
• Punerea în scenă a unei piese de teatru.
Click pentru
prezentarea proiectului. Click pentru
prezentarea Mobilitatii din Gran Canaria. Click pentru
site-ul proiectului. Click pentru
prezentarea CDS-ului in romana. Click pentru
prezentarea CDS-ului in engleza. Click pentru
programa CDS Eco-nomia.
MOBILITATE
INDIVIDUALA COMENIUS ANGLIA 2009
Irimia
Elena Genoveva, director al C.N.I. Piatra-Neamt, a beneficiat de o bursa
Comenius finantata de UE, in perioada 11-18 octombrie 2009 pe teme de management
scolar.
In sectiunea Galerie Foto puteti
gasi imagini de la activitatile din Anglia (Maltings Academy, King Eduard VI Grammar School) Click pentru
prezentarea PowerPoint.
CRESCERE – Cosmic Rays
in an European School Environment: a Remote Experiment
Proiectul are ca scop întelegerea mai buna a activitatilor de cercetare
care se desfasoara în Europa, îmbunatatirea constiintei publice privind
importanta activitatilor de cercetare în dezvoltarea societatii moderne,
stimularea curiozitatii privind cercetarea zilnica si încurajarea tinerilor în
alegerea unei cariere stiintifice.
La proiect participa 4 laboratoare de cercetare din Italia, Portugalia si România:
•
LNF- INFN – Laboratori Nayionali di Frascati, Italia;
•
FCUL – Faculdade de Ciencias da Universidade de Lisbon – Lisabona,
Portugalia;
•
LIP – Laboratorio de Instrumentacao e Fisica Experimental – Lisabona,
Portugalia;
•
IHIN – Institutul de Fizica si Inginerie Nucleara „Horia Hulubei” – Magurele,
România.
Programul experimentelor:
17 nov. 2005, ora 11,30 – participare la experimentul de la LNF – Determinarea
vitezei razelor cosmice
21 nov. 2005, ora 11,30 – participare la experimentul de la LIP – Determinarea
energiei razelor cosmice
• Coordonatori: prof. Diana BEJAN, prof. Laura CHERTIC
GRAFICA IT PENTRU O SANSA MAI BUNA PE PIATA EUROPEANA A MUNCII - proiect finanat cu sprijinul Uniunii Europene prin Programul Leonardo da Vinci.
Programul Leonardo da Vinci, initiat si lansat in Uniunea Europeana in anul 1994, este un program comunitar de cooperare transnationala in domeniul formarii profesionale a fortei de munca. Scopul sau este acela de a creste calitatea sistemelor si practicilor de formare profesionala, de a asigura instrumente moderne si noi abordari in formarea profesionala pe parcursul vietii.
in cadrul acestui program, Colegiul National de Informatica implementeaza proiectul "Grafica IT pentru o sansa mai buna pe piata europeana a muncii" un plasament de formare profesionala initiala. Scopul proiectului GRAF-IT EUROPASS este realizarea unui stagiu de formare in domeniul graficii pe calculator de catre Academia Cordoba din Spania, intr-un flux, pe o perioada de patru saptamani. Click pentru prezentarea proiectului in format PowerPoint Click pentru imagini curs limba spaniola Click pentru imagini modul pedagogic Click pentru lista beneficiarilor
JURNAL DE IMPRESII - Proiectul Leonardo da Vinci “Grafica IT pentru o mai buna inserare pe piata europeana a muncii” No LLP-LdV/IVT/2009/175
Dupa un zbor linistit,de patru ore, am sosit in Aeroportul Madrid-Barajas,unde am fost intampinati calduros de catre trei soferi care ne-au transportat(cu trei microbuze) pana la Campusul Academiei Cordoba, oferindu-ne cate un sandwich si un suc de portocale.
Intampinati de catre personalul Academiei Cordoba am fost condusi si cazati ,urmand ca sa luam un mic dejun perfect la ora 9.00.
In jurul orei 13.30 am luat parte la sedinta in care managerul A.C. ,señor Pedro,ne-a prezentat programul proiectului si ne-a raspuns la o serie de intrebari.
La ora 14.00 am servit un pranz delicios,dupa care ,insotiti de coordonatorul cultural,Andreas,am facut turul orasului Cordoba,in cadrul caruia am vizitat urmatoarele obiective:Moscheea Mezquita,Casa de Cultura a Tineretului,centrul orasului,Centru de Informare Turistica(unde am primit fiecare harta orasului) si Podul Roman.
Dupa ce am servit cina,(ora 20.00)am vizitat cartierul evreiesc in care suntem cazati,urmand ca la ora 22.00 sa ne indreptam spre camere si sa ne pregatim pentru cea de a doua zi din cadrul proiectului petrecuta pe fermecatorul teritoriu al Spaniei.
A doua zi:24 Aprilie 2010
Dupa ce am servit micul dejun la ora 8.00,am vizitat impresionantul interior al moscheei Mezquita ,moschee ce a fost transformata intr-o catedrala catolica,observand atat elemente de arhitectura gotica,cat si elemente de arhitectura musulmana,avand-o ca insotitor pe Laura,un alt coordonator cultural.
Un grup de baieti ,doritori sa isi consume energia,au jucat baschet pe terenul Bazei Sportive a orasului.
Pe parcursul zilei,am avut acces in sala de calculatoare a A.C. ,de unde am putut lua legatura cu familia prin intermediul Internetului.
La ora 17.30 am luat parte la o sedinta de lucru impreuna cu mentorii,unde am impartasit impresiile de peste zi,realizand astfel o pagina de jurnal.
A treia zi:25 Aprilie 2010
In cea de-a treia zi,programul a fost liber.Dupa servirea micului dejun o mare parte dintre noi am participat la slujba catolica oficiata in Moscheea Mezquita,dupa care ,impartiti in grupuri restranse am vizitat diferite obiective ale orasului,printre care:Muzeul de Arte Frumoase,Stadionul orasului,Castelul Puerta Almodova,Gradina Victoria(Festivalul Batalla de las Flores),Plaza de las Tendillas.
In jurul orei 20.30,dupa cina,am luat parte la sedinta de lucru cu mentorii,unde am impartasit impresii de peste zi si am discutat programul pentru urmatoarea zi,prima zi de formare profesionala.
A treia zi:26 Aprilie 2010
Putem spune ca aceasta zi a fost diferita fata de primele trei deoarece astazi am fost repartizati la firme si am inceput cursurile de limba spaniola.
In cadrul sedintei de lucru(dupa micul dejun) am fost selectati in vederea repartizarii noastre catre firmele respective.Desi unii am vizitat sediul firmelor inaintea pranzului,iar altii dupa-amiaza am fost cu totii impresionati de caldura cu care am fost intampinati de catre tutorii nostri.
De asemenea, prima lectie de spaniola ne-a surprins intr-un mod placut, intelegandu-ne numai in limba spaniola, programul fiind unul interactiv iar doamna profesoarea fiind una dinamica si comunicativa.
In jurul orei 22.00 am participat la sedinta de lucru cu mentorii ,in cadrul careia am completat prima fisa de jurnal din portofoliul individual,cu care am incheiat ziua a patra in Spania.
¨Cea mai frumoasa parte a Cordobei este centrul-Plaza Tendillas.Acolo este si firma la care voi face practica .Vva fi o placere sa merg pe jos pana la firma si sa admir adevarata frumusete a orasului.¨(SIMONA MARCULET)
¨Astazi a fost prima zi de lucru am fost prezentati la firma,oameni minunati,locuri minunate! Un oras minunat O floare parfumata In prag de primavara.¨(VLAD SIRITANU)
¨Mi-a placut astazi entuziasmul si bucuria tuturor.Ce-i drept ,entuziasmul a venit din partea beneficiarilor. A fost frumos.Firma este primitoare,iar responsabilul(tutorele) este incredibil de calm si bine voitor.¨ Sunt sigura ca daca este dorinta de a afla mai mult si avem si o persoana deschisa pentru a ne invata vom termina experienta profesionala in mod pozitiv.¨(ANCA NEAGU)
¨Cordoba este unul din cele mai frumoase orase,si din cele de care doar am auzit. Am vizitat cat pentru o saptamana. Firma este mare si posibil solicitanta. Orele de spaniola sunt super. Cazarea este foarte buna ,mancarea la fel.¨(ROMAN VLAD)
¨Astazi dupa un somn linistit abia asteptam sa merg la companie,dar un stiam cum o sa fie…Pana la urma, dupa ce am cunoscut tutorele am fost mai bucuros ca niciodata si astept sa merg si maine.(CHIORESCU MATEI)
¨Prima zi la firma a fost obositoare .Impartirea, drumul pana la firme, cunoasterea tutorilor au consumat energie multa. Dar intr-un final,toate alegerile in legatura cu firmele s-au dovedit a fi exact ce ii trebuia fiecaruia.(IOAN CRISTINA).
Scop: Promovarea conceptului de dezvoltare comunitara durabila si educatie ecologica prin implicarea elevilor in colectare selectiva a deseurilor din ambalaje din scoala cat si din imprejurimi pentru a asigura protectia si conservarea mediului natural si a mediului construit.
Obiective:
1) Implicarea elevilor in rezolvarea problemelor locale de mediu si cointeresarea elevilor in desfasurarea activitatilor comunitare.
2) Cresterea gradului de constientizare a elevilor in privinta problemelor de mediu si a elementelor dezvoltarii durabile, prin studiu in clasa si actiuni concrete in cadrul scolii si comunitatii.
3) imbunatatirea calitatii mediului in scoala si in imprejurimile acesteia si dezvoltarea personalitatii adolescentilor prin formarea "gustului" pentru ordine, curatenie, frumos, sanatate, economie. Sensibilizarea elevilor in receptarea frumosului (etern) din mediul inconjurator.
4) Elevii implicati in program au posibilitatea afirmarii la nivel national prin castigarea unui premiu prestigios: Steagul Verde, dar si statutul de Eco-scoala.
5) Activitatile specifice programului reprezinta o alternativa ecologica, instructiva si interesanta de petrecere a timpului liber: petrecerea agreabila a pauzelor in parcul scolii, reorientarea elevilor spre activitatile in aer liber, ruperea de bolile mileniului: internet, droguri etc
6) Cunoasterea satisfactiei muncii si dezvoltarea altruismului
7) Obtinerea unui tonus proprice desfasurarii procesului instructiv- educativ.
8) Accesul elevilor la informatia de mediu si participarea acestora la colectarea selectiva a deseurilor, asigura largirea si intarirea cadrului democratic de aplicare a politicilor si strategiilor de mediu.
PROIECTUL LET`S DO IT, ROMANIA LA CNI!
Let`s Do It, Romania! Face parte dintr-o miscare internationala - Let`s Do It, World - inceputa in anul 2008 in Estonia si continuata in anii urmatori in Letonia, Lituania, Portugalia, Slovenia si Romania. Pana acum tara care a reusit sa scoata cei mai multi cetateni la curatenie este Slovenia. Peste 270.000 de oameni au lucrat simultan in numele unui mediu si al unui viitor mai curat si mai sanatos.
Principalul obiectiv al proiectului este redat de sloganul acestuia: Curatenie in toata tara. Intr-o singura zi!. Se iau insa in vedere exclusiv deseurile depozitate necorespunzator in arealele naturale! Proiectul nu a implicat curatenia in interiorul oraselor.
Proiectul a fost initiat in Bucuresti, in septembrie 2009, de un grup de aproximativ 30 de tineri reprezentand ONG-uri dar si din persoane fizice independente.
Desi in centrul atentiei proiectului se afla Ziua de Curatenie Nationala, campania are o serie de obiective pe termen lung si se va desfasura si post 25 septembrie. Printre acestea se numara imbunatatirea infrastructurii si a sistemului de amenzi, precum si responsabilitatea cetatenilor fata de mediu.
Let`s Do It, Romania! Nu este exclusiv un proiect ECO, ci in primul rand cel mai mare proiect de implicare sociala.
La nivelul judetului Neamt, proiectul s-a derulat atat in orasele Piatra Neamt, Roman, Tirgu Neamt, Bicaz, Roznov, cat si in cateva localitati din mediul rural. Campania s-a bucurat de sprijinul urmatorilor parteneri: Institutia Prefectului - Judetul Neamt, Consiliul Judetean, Agentia pentru Protectia Mediului, Inspectoratul scolar Judetean, Administratia Nationala "Apele Romane", Jandarmeria Romana si Garda Nationala de Mediu.
in judetul Neamt peste 2.200 de voluntari au participat la aceasta actiune. Ei au reusit sa stranga 4.450 de saci cu deseuri.. Militarii au facut curatenie in anexa Valeni si in Durau, iar "mascatii" pe malul Bistritei, la Vaduri. Ambele "tabere" au adunat zeci de saci cu gunoaie, dovezi palpabile de "civilizatie" si de "grija pentru mediu".
In Piatra Neamt, strangerea deseurilor s-a realizat pe doua trasee: zona Borzogheanu si malul drept al riului Bistrita, spre Valeni. Ambele trasee au fost coordonate de echipe de la Sistemul de Gospodarire a Apelor Neamt, completate de voluntari din unitatile scolare partenere acestora - Colegiul National de Informatica Piatra Neamt, Colegiul National "Petru Rares" Piatra Neamt, Colegiul National "Calistrat Hogas" Piatra Neamt, Colegiul Tehnic de Transporturi Piatra Neamt, precum si Colegiul Tehnic Piatra Neamt.
La nivelul Colegiului National de Informatica au participat un numar de 150 elevi coordonati de 12 profesori, care au fost impartiti in grupe, si trimisi in zone diferite pentru a-si oferi ajutorul la curatenie. Zonele vizate au fost Comuna Valeni, Vaduri si strand.
Acestia au fost insotiti atat de catre un reprezentant de la Sistemul de Gospodarire a Apelor Neamt cat si de profesori din cadrul colegiului, si eu fost instruiti despre ce trebuiau sa faca.
“25.09.2010 este data in care noi, elevii de la Colegiul National de Informatica Piatra Neamt am mers impreuna cu domnii profesori si indrumatorii acestei campanii la periferia orasului , pe malul raului Bistrita, pentru a strange gunoaiele aruncate de localnicii localitatii Valeni Jud. Neamt si a le depozita intr-un anumit loc pentru a le lua masinile de gunoi.
Chiar daca a fost greu,noi, elevii am reusit sa demonstram spirit civic incercand sa adunam cat mai multe gunoaie pe care le-am depozitat civilizat."-Catalin Tamas 7 B.
In incheiere tinem sa le multumim celor de la Sistemul de Gospodarire a Apelor Neamt, fara ajutorul si organizarea carora nu ne`am fi descurcat asa de bine.
Profesorii participanti:
Mormocea Dorina Mariana Mindru
Fronea Mariana Alina Sauciuc
Taina Grigoriu Neamtu Daniela
Carmen Zaharescu Raluca Ene
Berea Maria Spataru Letitia
Colegiul Naţional de Informatică, Piatra – Neamţ, este partener, alături de Şcoala Nicu Albu, Piatra Neamţ, Facultatea de Istorie din cadrul U.A.I.C., Iaşi şi ISJNeamţ, în cadrul proiectului educaţional „Arheolog pentru o zi”. Proiectul îşi propune să iniţieze elevii în cunoaşterea modalităţilor de descoperire , investigare şi interpretare a surselor istorice, condiţie esenţială a înţelegerii istoriei şi progresului omenirii. Obiectivele proiectului sunt: însuşirea de către elevi a noţiunilor elementare de arheologie experimentală, identificarea modului de desfăşurare a activităţilor unui şantier arheologic, stimularea interesului pentru studiul isoriei şi dezvoltarea atitudinilor pozitive faţă de sine şi faţă de ceilalţi.
Una dintre activităţile proiectului, „Meşteşugurile tradiţionale şi arheologia” s-a derulat sâmbătă, 14 mai 2011, la Conacul Cantacuzino – Paşcanu, Costişa, jud. Neamţ. De la C.N.I. au participat elevii Bianca Gavrilescu şi Tina Alexia Gheghici(a V-a A) şi Ştefan Arădăvoaicei(a VIII-a A) , coordonaţi şi însoţiţi de prof. Cristina Iftime. Activitatea s-a desfăşurat pe trei secţiuni: partea teoretică, atelier I(procedee de ardere a ceramicii) şi atelier II(modelare ceramică prin tehnica şnuruirii). Ceramica rezultată după parcurgerea de către participanţi a atelierului II urmează să fie expusă în luna iunie în cadrul unei expoziţii organizate de Liceul de artă „Victor Brauner”, Piatra – Neamţ, iar în luna iulie, elevii vor desfăşura o zi de activităţi practice pe şantierul arheologic Siliştea – Români, jud. Neamţ.
Fundatia INFOMAT a CNI Piatra Neamt a derulat in anul scolar 2009-2010 proiectul de educatie financiara
"TEME MONETARE" cu finantarea Consiliului Judetean Neamt. Click pentru Raportul tehnic al proiectului
In cadrul proiectului s-au derulat, in luna iulie, la CNI Piatra Neamt, activitatile Scolii de vara cu acelasi nume. Click pentru lista participantilor
"A invata sa intelegi lucrurile cele mai marunte care se petrec in fiecare zi inseamna, poate, a invata sa prinzi sensul cel mai profund al vietii..."(Alba de Cespedes)
Aceasta este deviza sub care s-au desfasurat in aceasta saptamana cursurile scolii de vara "Teme Monetare", organizata la Colegiul National de Informatica (CNI) Piatra Neamt. Proiectul a fost initiat de Fundatia Infomat din cadrul liceului, sub coordonarea presedintelui fundatiei, prof. dr. Daniela Neamtu, bucurandu-se si de sprijinul Consiliului Judetean Neamt, precum si de o serie de parteneriate cu Banca Romana pentru Dezvoltare - Societe Generale, Universitatea "Titu Maiorescu" Bucuresti, ziarul Ceahlaul. Cursurile s-au desfasurat in perioada 12-16 iulie si au fost sustinute atat de profesori ai liceului, cat si de profesori universitari de la Universitatea "Al. I. Cuza" Iasi si Universitatea "Titu Maiorescu" Bucuresti.
Beneficiarii au fost 20 de tineri din judetul Neamt, cu varste cuprinse intre 15-18 ani, selectati dupa criterii de performanta si dupa interesul lor pentru domenii fundamentale de organizare si functionare a societatii ce si-au dezvoltat competente in domeniile financiar, IT si mass-media, prin participarea la scoala de vara.
Scopul proiectului este cresterea gradului de informare a tinerilor, viitori consumatori de servicii financiare, astfel incat acestia sa fie mai bine pregatiti atunci cand aleg un anumit tip de serviciu financiar sau cand decid in favoarea unei anume institutii bancare. Obiectivul a fost atins in cadrul activitatilor practice din administratia publica, sistemul bancar si mass-media. scoala de vara s-a incheiat cu prezentarea produsului final, revista "Teme Monetare", avand ca subiect general piata muncii.
"Cunoasterea e poarta pe care se ajunge la adevar, dar de la care s-au pierdut cheile; inca suntem in cautarea lor." (George Geafir)
Diana Turnea
Clasa a X-a B, CNI
In data 5 iunie 2010 s-au desfasurat lucrarile simpozionului interjudetean "TEME MONETARE" organizat de Fundatia INFOMAT in cadrul proiectului cu acelasi nume, cu sprijinul financiar al Consiliului Judetean Neamt. Click pentru Regulament Click pentru Lista premiantilor
PROIECT DE ORIENTARE SCOLARA SI PROFESIONALA "CARIERA INTRE VIS SI REALITATE"
ARGUMENT
In Romania se simte tot mai acut nevoia de orientare spre alegerea carierei si a insertiei socio-profesionale a viitorilor absolventi de liceu,in conformitate cu standardele europene. Piata muncii nu mai inseamna pentru tinerii romani doar Romania si mai ales nu mai inseamna doar anumite meserii si profesii practicate pana de curand. Se pune astfel problema educatiei tinerilor intr-un mod adecvat, care sa le ofere egalitate de sanse cu toti tinerii europeni.
Consilierea profesionala este considerata pe plan european ca o componenta esentiala a reformelor educationale. De asemenea reprezinta o dimensiune majora a politicilor educationale in toate tarile europene. Educatia pentru orientarea spre cariera, care inseamna – in extenso – educatia pentru viata este un scop educational, dirijand sistemul de invatamant catre un set de valori comune.
Intrucat la sfarsitul ciclului gimnazial, respectiv, liceal, elevii trebuie sa faca optiuni importante care le vor marca puternic drumul in viata, cadrele didactice ii va ajuta pe elevi sa-si cunoasca posibilitatile reale si sa le raporteze la cerintele profilului liceului, respectiv, facultatii pe care vor sa o urmeze in continuare, cat si la solicitarile profesionale pentru care urmeaza sa se pregateasca. Asumptia care sta la baza este ca educatia pentru cariera poate sa ii ajute pe elevi sa treaca mai usor din mediul scolii in campul muncii. Cu alte cuvinte, educatia devine un mecanism mult mai eficient, depasind statutul de pregatire a elevilor pentru universitate (scoala de dragul scolii). Alegerea carierei nu poate fi lasata la voia intamplarii sau a cererilor de pe piata muncii. Somajul si exercitarea unor munci sub nivelul de calificare atins de o persoana pot fi reduse prin asistarea elevilor in alegerile legate de viitorul lor profesional.
Proiectul "Cariera intre vis si realitate" a fost demarat cu scopul de a le oferi suport elevilor Colegiului National de Informatica in alegerea unei cariere congruente cu valorile, interesele si abilitatile lor. SCOP:
1. Asigurarea educatiei si formarii profesionale de calitate;
2. Continuarea studiilor dupa absolvire in nivelul superior; OBIECTIVE
*Dezvoltarea constiintei de sine si a atitudinilor pozitive fata de propria persoana;
*Dezvoltarea responsabilitatii sociale si formarea deprinderilor de interactiune sociala;
*Dezvoltarea atitudinilor si comportamentelor adecvate promovarii propriei sanatati fizice si mentale;
*Dezvoltarea unor tehnici eficiente de invatare si management al invatarii;
*Dezvoltarea capacitatii de planificare a carierei. PARTICIPANTI: elevi, diriginti, parinti, cadre didactice GRUP TINTA:
- direct: elevii claselor a VII-a, A VIII-a, a XI-a, a XII-a, elevii implicati in programele Junior Achievement
- indirect: parintii acestora PARTENERI EDUCATIONALI: Junior Achievement Romania, reprezentanti ai comunitatii locale, reprezentanti ai unor meserii, parintii elevilor, cadre didactice ACTIVITATI:
* Autocunoastere
* Testarea aptitudinilor
* Lectorate cu parintii
* Dezbateri pe teme legate de alegerea carierei
* Realizarea de portofolii
* Activitati parinti – copii
* intalniri cu personalitati din diverse domenii de activitate
* Informarea elevilor cu privire la cererea si oferta de pe piata
* Metode de autoprezentare
ELEVII DE GIMNAZIU AI CNI- MESAGERI AI LECTURII
Asa cum si-a propus proiectul conceput de catre clasele de gimnaziu de la CN de Informatica, elevii au realizat un parteneriat cu gradinita nr. 2, iar in data de 7 mai 2010 acesti si-au luat cu ei cele doua volume ale cartii "Lumea vazuta prin ochii celor mici" si cateva copii dupa ilustratiile din ele si au purces sa-si implineasca misiunea de mesageri ai lecturii.
inceputul intalnirii a fost marcat de starea de tatonare, fiecare elev incercand sa intre in rezonanta cu universul si mai marunt a celor de la gradinita. Dupa ce afinitatile s-au stabilit, s-a dat drumul la povesti, elevii intrand cu usurinta in pielea personajelor pe care le-au creat in "Aventurile piticilor" si "Spiridusul si oul". Spre a nu fi mai prejos, cei mici si-au demonstrat capacitatea imaginativa si creativa, realizand la randul lor povesti dupa ilustratii. Apoi s-a cantat, s-a dansat, s-a desenat, toata lumea, inclusiv maturii prezenti( dnele. educatoare Iuliana Irimia si Lacramioara Corfu, dna. director CNI, Elena- Genoveva Irimia, prof. Carmen Zaharescu) redescoperind starea ludica. Un moment aparte a fost creat de doamnele profesoare din Lituania, Roma Vaitiekaitiene, profesor de engleza, si Violeta Zidonyte, profesor de arte, care au desenat pentru cei mici tot felul de figurine nostime carora le-a atasat termenul corespondent din limba dumnealor, contribuind in egala masura la crearea unei atmosfere de prietenie.
Toata lumea a fost incantata, dorindu-si o reiterare a activitatilor de acest gen.
Click pentru imagini!
UNITI PRIN DIVERSITATEA TRADITIILOR SI OBICEIURILOR 9 mai - Ziua primaverii europene/ Spring day
Parteneri: Colegiul National de Informatica
Liceul de Arta „ Victor Brauner”
Centrul de Arta „ Carmen Saeculare”
Teatrul Tineretului, Piatra Neamt
Profesori coordonatori:
prof. Alina Jilavu, Colegiul National de Informatica
prof. , Liceul de Arta „ Victor Brauner”
prof. Dedilia Popa de la Centrul de Arta „Carmen Saeculare”;
Descrierea succinta a activitatii:
Într-un spectacol de gala realizat prin colaborarea dintre Colegiul National de Informatica si Liceul de Arte „ Victor Brauner” la Teatrul Tineretuui, Piatra Neamt, elevii au reusit prin imagine, muzica, dans si arta culinara sa promoveze valorile culturale, traditiile si obiceiurile unor state din Uniunea Europeana.
Spectacolul a vizat prezentarea cu mijloace IT a unui caleidoscop de simbolurie reprezentativ pentru tarile europene precum: România, Franta, Germania, Spania, Italia, Grecia, Ungaria.Traditiile au fost subliniate prin portul specific confectionat de elevii celor doua unitati de învatamânt,prin interpretarea pieselor instrumentale ce au definit mentalitatea fiecarei tari, prin expozitia de afise si prezentarile Power Point a acestora.
Succesul a fost asigurat, cu siguranta, de împletirea perfecta a stiintei cu arta, a ratiunii cu sensibilitatea.
Imagini de la aceasta activitate pot fi gasite in GALERIA FOTO
"Tinerii jurnalisti"
In data de 07.06.2011, elevii CNI si-au prezentat proiectul "Tinerii jurnalisti" in live meetingul cu echipa 8 din programul Scoli Inovative - parteneri in invatare. Click pentru prezentarea PowerPoint
Colegiul National de Informatica si-a prezentat in data de 6 iunie 2011, viziunea scolii, activitatile desfasurate in calitate de scoala Pathfinder. Click pentru prezentarea PowerPoint
Colegiul National de Informatica, partener al companiei Microsoft
Reconfirmat in postura de Scoala Europeana in luna aprilie a acestui an, Colegiul National de Informatica din Piatra-Neamt a fost admis, de curand, in randul scolilor Pathfinder din programul Microsoft Parteneri in invatare.
Initiat si derulat de Microsoft la nivel mondial inca din 2003, acest program a fost introdus in 110 tari, iar in Romania se desfasoara in parteneriat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.
Programul are ca punct de plecare viziunea Microsoft asupra educatiei, potrivit careia comunitatile educationale virtuale sunt formate din oameni care comunica, invata si se dezvolta cultural sau profesional prin intermediul tehnologiei informatiei si comunicatiilor. Printr-un parteneriat cu guverne si scoli din toata lumea, programul isi propune sa integreze tehnologia in activitațile zilnice de predare, invațare si cercetare, si are trei sectiuni: Scoli inovatoare, Profesori inovatori si Elevi inovatori. Prin urmare, consecinta directa a participarii la prima dintre sectiunile acestui program o constituie dezvoltarea unei colaborari substantiale intre compania Microsoft si scoli, fiind folosite cele mai noi principii de invatare si o tehnologie moderna.
Dintre cele 114 aplicatii din 48 de tari, echipa de evaluatori a selectat 54 de scoli care au demonstrat ca isi propun sa transforme educatia intr-un proces relevant si eficient. Asa cum au mentionat si organizatorii in scrisoarea de felicitare pe care au trimis-o Colegiului National de Informatica, atuurile institutiei nemtene au fost viziunea clara asupra invatarii si spiritul inovator.
Parteneriatul are durata de doi ani, primii pasi reprezentandu-i participarea la o serie de conferinte virtuale, in cadrul carora se vor pune la punct detaliile privitoare la Forumul Educatiei Inovatoare, care se va desfasura la Cape Town, in intervalul 25-29 octombrie 2010. Aceasta prima intalnire urmareste, printre altele, stabilirea unei viziuni coerente asupra parteneriatului propus de Microsoft, prezentarea obiectivelor si a exigentelor acestuia, din partea Colegiului National de Informatica urmand sa participe doamna director Elena Genoveva Irimia si doamna profesor Letitia Spataru. Click pentru prezentarea PowerPoint - Forumul European al inovatiei
PARTENERI CU SCOLI PATHFINDER - Parteneri in invatare cu Microsoft Romania
In perioada 25-27 mai 2010 la Colegiul National de Informatica s-au desfasurat activitati in colaborare cu elevi si profesori de la Liceul “Grigore Moisil” Bucuresti, Scoala nr. 27 Timisoara, Scoala nr. 12 Tg. Jiu si Microsoft Romania, reprezentata prin doamna Sanda Foamete.
Pe parcursul acestor zile s-au desfasurat urmatoarele activitati:
- lectii deschise la informatica, matematica, geografie, biologie;
- prezentari de aplicatii software in scop educational;
- activitati in cadrul proiectului bilateral “Promovarea unui colt din Europa” alaturi de parterii nostri externi din Lituania (lucrul la disctionarul RO-EN-LT, curs de limba lituaniano-romana, prezentarea celor doua tari , orase , scoli implicate in proiect);
- live meeting cu scoala din Lituania, facilitat de catre Microsoft Romania.
Emulatia din acele zile ne face sa speram ca vom deveni Parteneri in Invatare cu MICROSOFT la nivel mondial. Click pentru prezentarea PowerPoint - Pathfinder School Click pentru imagini