Vineri 29 ianuarie a avut loc finala naţionalã Greenovation Challenge -online
Juriul competiţiei a fost alcãtuit din reprezentanţi ai Junior Achievement Romania și Asociaţiei Romontana, criteriile de jurizare fiind cele precizate ȋn regulamentul competiţiei.

In urma finalei nationale Greenovation Challenge, juriul a ales, conform criteriilor de evaluare precizate in regulamentul competitiei, urmatoarele 5 proiecte/echipe castigatoare:

  1. Harta minunilor (Colegiul National de Informatica Piatra-Neamt, prof. coord. Fronea Mariana)
  2. Biomasa resursa viitorului (Colegiul National de Informatica Piatra-Neamt, prof. coord. Mormocea Dorina)
  3. Piramida mai mult decat un loc sacru (Liceul Teoretic O.C. Taslauanu Toplita, prof. coord. Antal Melia)
  4. Sa nu lasam padurea sa moara (Liceul Teoretic Ioan Pascu Codlea, prof. coord. Iaru Mihaela)
  5. Scoala ghizilor (Liceul Teoretic O.C. Taslauanu Toplita, prof. coord. Antal Melia).

Cele 5 echipe  selecţionate au participat la evenimentul educațional bilateral Greenovation Camp, organizat de JA România, în parteneriat cu Ungt Entreprenørskap Sogn og Fjordane (Norvegia) și Asociația Națională pentru Dezvoltare Rurală Montană Romontana la București.

Echipele participante de la Colegiul Național de Informatică, Piatra Neamț au fost urmãtoarele:

„HARTA MINUNILOR”
Scopul proiectului: Creerea unei aplicații pe telefon, de unde turiștii pot să procure o hartă digitală, pe care sunt marcate traseele către punctele de belvedere.
Membrii echipei – Cădere Mihaela, Socola Ștefan,  clasa: a IX-a F, Ghiurea Dragoș clsa a XI-a
Profesor coordonator: Fronea Mariana

Locul II

„BIOMASA RESURSA VIITORULUI!”
Scopul proiectului: Iniţierea unei afaceri, în domeniul producerii combustibililor din biomasă, ȋn comuna Borca, și anume, producerea peleţi.
Membrii echipei: Micu Ana Corina, Arsintei Elena, Jbanca Ștefănica,Pâsoi Ștefan, clasa:a X-aF
Profesor coordonator: Dorina Mormocea

Ȋn cadrul acestui schimb de bune practici, 32 de elevi de liceu din România și Norvegia au propus idei de aplicații pentru monitorizarea impactului asupra mediului generat de operațiunile companiilor.
Tinerii au realizat, cu ajutorul consultanților voluntari prezenți și strategii de comunicare prin care să promoveze aplicația pentru a atrage un număr mare de utilizatori și prin care să îi determine pe managerii de companii să investească în implementarea de acțiuni și proiecte cu impact pozitiv pentru mediul înconjurător și comunitate.

Premiile obţinute ȋn cadrul competiţiei de proiecte sustenabile Greenovation Camp organizate în perioada 30 martie – 1 aprilie la București, au fost urmãtoarele:

Premiul I
Membrii echipei:

  1. Corina Micu, Romania, Colegiul National de Informatica
  2. Mihaela Cadere, Romania, Colegiul National de Informatica
  3. Raluca Copot, Romania, Liceul Teoretic “ O.C.Taslaoanu”
  4. Yvonne Ulleboe,Norway, Hoeyanger Vidaregaande Skule
  5. Eirik Foerde, Norway, Firda Vidaregaande Skule

Scurtă descriere: FFF: Feedback For the Future!
O aplicație inteligentă care ajută companiile să își îmbunătățească produsele prin feedback-ul obținut direct de la consumatori, folosind sistemul de coduri QR accesibil pe toate smartphone-urile, precum și să verifice dacă produsele oferite sunt prietenoase cu mediul înconjurător. Tinerii s-au gândit ca principala funcționalitate a aplicației să le permită companiilor să primească un feedback personalizat din partea consumatorilor, în funcție de domeniul de activitate și produsele oferite și, apoi, pe baza acestor informații, reprezentanții companiilor să poată contacta specialiști pentru a vedea cum își pot îmbunătăți produsele pentru a proteja mediul înconjurător și a reduce cantitatea de deșeuri rezultate în urma operațiunilor derulate.

Premiul II

Membrii echipei:

  1. Arsinte Elena-Daniela, Romania, Colegiul National de Informatica, Piatra-Neamt
  2. Cotofrea Georfiana-Andreea, Romania, Liceul Teoretic Ioan Pascu, Codlea
  3. Cercel Andreea-Alexandra, Romania, Liceul Teoretic O.C Taslauanu, Toplita
  4. Signe Bjotveit, Norway, Firda vgs.
  5. Ulrik Lunde, Norway, Maaloey vgs.

Scurtă descriere: Environmental communication (E-Com)
Slogan: Environmental communication fits all corporations.
O aplicație pentru toate francizele din lume. Va fi o hartă în care diferite departamente își pot compara impactul lor asupra mediului. Ei își pot calcula și citi statisticile despre cum se descurcă, și pot discuta măsuri pentru comportamentul lor față de mediu.
Aplicația are 5 funcţii:
-Calculator: Calculatorul este o unealtă a conducerii. Le permite să calculeze câtă energie vor folosi pe un proiect la fel și ce emisii va avea.
-O hartă: Aceasta va fi o privire în ansamblu a diferitelor francize. Eu pot cu ușurință să acceseze diferite părți ale companiei și să vadă cum se descurcă.
-Pagina de publicarte: Aceasta este o pagina pentru public. Companiile pot oferii informații despre impactul lor asupra mediului. Aceasta este voluntară, vor publica ceea ce vor ca publicul să cunoacă.Acest lucru poate funcționa și ca marketing.
-Statistici: Această parte a aplicației va conține grafice. Aplicația procesează informația și creează statistici exacte și relevante. În acest fel, va fi mai ușor să se compare francizele pentru că au același tip de grafic
-Discuții: Aceasta este partea interactivă a aplicației. Angajații vor putea să își împărtășească ideile și soluțiile ,șile pot vota și comenta. În felul acesta nu va fi numai conducerea care decide ideea cea mai bună.

Premiul III

Membrii echipei:

  1. Jbanca Ștefănica Romania, Colegiul National de Informatica, Piatra-Neamt
  2. Zaiț Mihai-Gabriel Romania, Liceul Teoretic O.C Taslauanu, Toplita
  3. Streche Luiza, Romania, Liceul Teoretic Ioan Pascu, Codlea
  4. Iosub Mădălina Elena, Norway, Firda vgs
  5. Sunniva Bo, Norway, Firda vgs
  6. Aron Grimseth Halbrend Norway, Maaloey vgs.

Scurtă descriere: Leaf Vibe
Slogan ”Think different.Think Green”.
Această aplicație dă o percepție și încurajează gândirea verde la companii și afaceri de bază. Poate funcționa și ca o platformă de recrutare. Idea se concentrează asupra beneficiilor aduse atât utilizatorilor cât și mediului înconjurător de viitor. Combinând aceste două aspecte, am venit cu Leaf Vibe. Vom lua industria producătoare de mașini de exemplu.
Aplicația funcționează în principal ca o “măsurătoare de verde” pentru companiile care o folosesc, pentru a defini impactul lor asupra mediului, dar și eforturile lor pentru a deveni o companie mai prietenoasă mediului. Pe lângă asta, Leaf Vibe, prin utilizare privată, va face posibil recrutarea sau căutare de locuri de muncă în aplicație, ceea ce va fi favorabil și pentru companii și pentru clienți.

Proiectul Greenovation Challenge este derulat Junior Achievement Romania în parteneriat cu Asociația Romontana și cu organizația Ungt Entreprenørskap Sogn og Fjordane (UESoF) din Norvegia și implică, în perioada 2014-2016, peste 900 de elevi și 40 de profesori de liceu din zone montane din România și Norvegia. Proiectul este finanțat prin granturile SEE (Spațiul Economic European) 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România.

Mai multe detalii aici (Facebook) și pe pagina oficială JA Romania