Proiectul educațional
„Campania 19 Zile de prevenire a abuzurilor și violențelor asupra copiilor și tinerilor”
Săvârșirea abuzului implică acțiunea voluntară a abuzatorului, care periclitează existența și dezvoltarea copilului. Există diverse tipuri de abuz: fizic (orice formă de pedeapsă corporală, imobilizarea fizică, reducerea alimentației), emoțional (rejectarea, intimidarea verbală prin diverse amenințări, abuzul verbal prin adresarea unor injurii sau cuvinte umilitoare, izolarea, interzicerea contactului cu propria familie etc.), sexual (act sexual cu copii, implicarea copiilor în producția, răspândirea, distribuirea unor materiale pornografice). Aceste forme de abuz pot fi asociate și cu neglijarea copilului sau cu diverse forme de exploatare a acestuia. Abuzul se referă la orice formă de violența intenționată împotriva copilului sau orice tratament dăunător care nu implică întotdeauna violentă.
FICE România (Federația Internațională a Comunităților Educative – Secțiunea România) a lansat din nou apelul la acțiune și activism contra violenței împotriva copiilor.
Colegiul Naţional de Informatică a răspuns și anul acesta acestui apel şi astfel s-au realizat în şcoală, sub coordonarea doamnei profesoare Raluca Ene, consilier educativ, activități menite a schimba comportamentul social, a educa și a mobiliza copiii, pentru a contribui la crearea unei culturi mai preventive, la stoparea violenței împotriva copiilor și a tinerilor.
Cele 19 teme de anul acesta au fost: Prevenirea implicării copiilor în conflicte armate; Prevenirea violenței și abuzului sexual asupra copiilor (tema principală pentru 2021); Prevenirea agresiunii; Prevenirea neglijării; Prevenirea muncii copiilor; Prevenirea pedepselor corporale; Prevenirea vânzării copiilor; Prevenirea prostituției copiilor; Prevenirea pornografiei infantile; Prevenirea traficului de copii; Prevenirea turismului sexual al copiilor; Prevenirea practicilor tradiționale dăunătoare; Prevenirea abuzului asupra copiilor străzii; Prevenirea discriminării pe baza condițiilor de sănătate ; Prevenirea dependenței și a abuzului de substanțe; Prevenirea malnutriției; Prevenirea pericolelor TIC (tehnologia informației și comunicațiilor); Prevenirea răpirii copiilor; Justiția pentru minori și copiii privați de libertate/ Ziua mondiala pentru prevenirea violenței împotriva copiilor/tinerilor 19 noiembrie
În perioada 8 – 19 noiembrie 2021 au avut loc activitati de informare și dezbatere, chestionare, eseuri pe diferite teme propuse de proiect, cluburi de dezbatere, workshop, realizare de clip cu mesaje anti- violență, realizare de film cu mesaj anti-violență, bilete cu mesaje, prezentări PPT, concurs de desene și expoziție de desene cu mesaje anti violență., colaje, expoziție de cărți, scenete în limba engleză despre efectele negative ale violenței și necesitatea păstrării unor relații armonioase între membrii societății ( Murder Mystery, The hunted house, The Bank Robbery, The Detective, The Trial, The greet meating, The theft, The perfect robbery).
De asemenea, doamna bibliotecar Moisă Mirabela a realizat o expoziție de carte și colaje ale copiilor pe tema Prevenirii dependenței și a abuzului de substanțe, pe tema Malnutriției și pe tema Prevenirii agresiunii.
Anul acesta participarea a fost foarte mare, fapt care ne încurajează să continuăm. Clasele implicate în desfășurarea acestui proiect au fost
5 A – prof. Nistor Sergiu, Blaga Gabriela, Ursache Dumitrița și psiholog școlar Radu Roxana
5 B – prof. Țepeș Marius, Blaga Gabriela, Ursache Dumitrița
6 A – prof. Dascălu Carmen, Ursache Dumitrița
6 B – prof. Luca Cristina, Ursache Dumitrița
7 A – prof. Horhogea Lucica, Ursache Dumitrița și psiholog școlar Radu Roxana
7 B – prof. Cozma Luminița, Ursache Dumitrița și psiholog școlar Radu Roxana
8 A – prof. Mitrea Elena, Ursache Dumitrița
8 B – prof. Iftime Cristina, Ursache Dumitrița
9 A – prof. Florescu Carmen
9 B – prof. Manolache Gheorghe și psiholog școlar Radu Roxana
9 C – prof. Chelaru Elena și Dragan Claudia
9 D – prof. Morte Silvia și psiholog școlar Radu Roxana
9 E – prof. Ciobanu Petre, Cituran Anca și Dragan Claudia
10 B – prof. Țăbîrnac Cornelia
10 C – prof. Ene Raluca, Dragan Claudia și psiholog școlar Radu Roxana
10 D – prof. Lostun Mihai și Dragan Claudia și psiholog școlar Radu Roxana
10 E – prof. Berea Maria, bibliotecar Moisă Mirabela
10 F – prof. Sauciuc Alina și psiholog școlar Radu Roxana
11 A – prof. Catrinoiu Gianina și psiholog școlar Radu Roxana
11 B – prof. Stan Brîndușa și psiholog școlar Radu Roxana
11 C – prof. Bejan Diana, Dragan Claudia și psiholog școlar Radu Roxana
11 D – prof Dragan Claudia
11 E – prof. Anghel Brîndușa și psiholog școlar Radu Roxana
Domnii informaticieni Dorobanțu Daniel și Huțanu Gabriel au fost responsabili cu promovarea activității si cu diseminarea rezultatelor.
Activităţile propuse au fost bine primite de elevi, i-au ajutat să conștientizeze efectele violenței asupra formării viitorului adult și i-au învățat să gestioneze mai bine situațiile conflictuale.
Prof. Raluca Ene