Anul acesta, Ziua Francofoniei a fost plasată sub tema viitorului Sommet de la Francophonie „Créer, Innnover, Entreprendre en Français”#Francophonie de l’avenir #Mon 20 Mars
Doamnele profesoare Raluca Ene și Elena Chelaru au propus și anul acesta diverse activități în cadrul proiectului educativ „Vive la Francophonie”. Elevii din clasele V- XII care studiază limba franceză au realizat machete, afișe, prezentări despre importanța învățării limbii franceze, au pregătit cântece, poezii și fragmente din „Le Petit Prince” ca să își arate atașamentul față de limba franceză, au dezbătut despre importanța învățării limbii franceze.
Membrii biroului executiv al Consiliului Școlar al elevilor din CNI, Robert Măstăcăneanu, Raluca Berbece, Anastasia Marcu, Olivia Nistor au propus elevilor și profesorilor, în pauze, pe parcursul întregii săptămâni, muzică franțuzească, iar pe 20 martie, de Ziua Francofoniei, și-au invitat colegii să formeze, pe terenul de sport, literele din cuvântul FRANCOPHONIE.
De asemenea, și nu în ultimul rând, pentru că inovația caracterizează comunitatea CNI, membrii echipei de robotica CYB3RG0DS au demonstrat colegilor de vârsta lor, dar și celor mai mici, de gimnaziu, cât de frumos și cât de util este ca inovația sa meargă mână în mână cu învățarea limbii franceze, cum talentul în robotică și în informatică nu exclude absolut deloc competența de comunicare în limba franceză, ba dimpotrivă, când cele două arii curriculare complementare sunt valorificate în același timp, succesul este garantat.
Elevii au împărtășit colegilor planurile lor de viitor, faptul că, împreună cu multe alte echipe la nivel național cât și mondial, CYB3RG0DS participă în competiția de robotică BRD FTC: First Tech Challenge, cea mai importantă cale de dezvoltare a elevilor pasionați de robotică. Competiția First își propune să promoveze științele și să inspire tinerii să ia contact cu lumea STEM, printr-o manieră prietenoasă ce nu numai crează și întărește legăturile intrer umane, dar și aduce un bagaj nou de cunoștințe ce pot fi asimiliate cu ușurință prin aplicații practice și probleme reale.
Au precizat că Franța constituie unul dintre cele mai puternice centre universitare din Europa datorită oportunităților pe care le creează studenților din toate domeniile, fie că sunt umane sau reale. De asemenea, Franța reprezintă unul dintre centrele universitare care se concentrează pe dezvoltarea domeniilor STEM, nu doar prin programele unor universități prestigioase precum Institutul Național de Științe Aplicate din Lyon sau Institutul Politehnic din Paris care permit studenților să studieze științele aplicate, ingineria, medicina, chimia sau biologia, dar și prin multitudinea de proiecte care au loc în fiecare an cu scopul de a aduce în atenția cât mai multor oameni importanța domeniilor STEM, precum ETWINNING INTERNATIONAL „STEM” SEMINAR și proiectul ESERO Franța care se concentrează pe studiul spațiului și științei într-un mod atractiv pentru elevi și liceeni. În plus, datorită proiectelor ERASMUS, elevii și studenții au posibilitatea de a învăța secretele acestei lumi și de a interacționa cu numeroasele domenii STEM într-un mod care combină creativitatea și caracterul practic, unul dintre aceste proiecte ERASMUS fiind chiar în desfășurare și în cadrul liceului nostru.
Prof. Raluca ENE