V-ați întrebat vreodată cum ar fi să simulați o lansare pe marte?

Ei bine, Colegiul Național de Informatică da. Astăzi clasa a 9-a G și voluntarii din clasele a 11-a s-au adunat în laboratorul de fizică pentru a simula o misiune spațială în cadrul clubului de științe, activitatea numindu-se Egglanding.  Bineînțeles nimeni nu a plecat în spațiu, ci au trebuit să construiască un rover și un lander din resturi de materiale care au fost strânse pentru a nu fi aruncate cum ar fi paie, baloane, bețe de grătar, benzi adezive, capace, șervețele, șnururi etc.

Sunt 5 echipe formate din câte 4 elevi. Persoanele au tras la sorți pentru a ști care le vor fi coechiperii. În acest mod nu numai cǎ vor lucra la ceva ingenios, dar își vor cunoaște și colegii mai bine. La începutul activității cu toții, atât participanții cât și voluntarii, au vizionat un videoclip despre o misiune spațială reală pentru a înțelege cum funcționează.

În primele 10 minute concurenții au citit regulamentul după care și au procurat materialele în limita creditelor și s-au apucat de lucru. Fiecare echipă a avut un buget de 100 de credite, voluntarii având grijă ca participanții să nu întreacă limita. Cu cât rămân mai multe credite primesc mai multe puncte. De asemenea, voluntarii s-au implicat foarte mult având grijă ca fiecare copil să știe ce are de făcut și să îi îndrume în caz de nevoie.

Toti participanții au avut idei inedite, fiecare dispozitiv a fost unic. Aceasta au fost aruncate de la etajul 2 al colegiului pe terenul de sport unde era desenată o țintă. Dacă nimereau în mijlocul acesteia, primeau un anumit număr de puncte. Cu cât se îndepărtează mai tare de marginea externă a țintei primesc mai puține puncte.

Voluntarii au oferit punctele în funcție de complexitatea dispozitivului, dacă a rezistat oul sau nu, țintǎ și originalitate.

La prima probă, aruncarea dispozitivului, fiecare echipă l-a aruncat și dintre cele 5 echipaje, au supraviețuit 2 , 2 au fost rănite iar unul a explodat.

La cea de-a doua probă, care constă în testarea rover-ului prin punerea acestuia într-un plan înclinat pentru a vedea cât înaintează. Cea mai mică distanță parcursă a fost de 65 de cm și cea mai mare de 330 cm.

S-a ținut cont și de proiectul Erasmus+ la care participa liceul nostru. Proiectul este împărțit în 4 obiective, iar această activitate le-a respectat pe toate. Primul obiectiv, reprezentând metodele inovative de predare, i-a ajutat să învețe mai multe într-un mod distractiv. Al doilea, reprezentând comunicarea, a fost respectat prin prezentarea obiectivelor și a rezultatelor. Cel de-al treilea, lucrul în echipă, a fost mereu prezent, concurenții sfătuindu-se constant ce trebuie să facă. Al patrulea obiectiv a fost respectat prin faptul cǎ materialelor folosite și celor rămase le vor fi atribuite alte scopuri.

În urma jurizării echipa câștigătoare a fost ,,Fizicx Explorers” formată din Irimiea Andrei Alexandru, Cernat Bianca, Romaniuc Mihai și Trifescu Maria. Aceștia au folosit un pahar în care au pus oul învelit în dischete de vată. Deasupra au pus o plasă de plastic, și au folosit un carton decupat în formă de cerc cu același diametru cu gura paharului pentru a se învârti mai ușor la proba roverului. Printre găurile plasei au adăugat bețe care au susținut pânza folosită pe bază de parașută la aruncarea oului.

A fost o experiență de neuitat, amuzantă în care cu toții am învățat câte ceva nou. Vă așteptăm și pe voi la anul în număr cât mai mare!

Acest articol a fost scris în direct de la activitate de Caia Andreea și Dobraniş Mara de la clasa a 11-a B.