Ca în fiecare an, proiectul „ La semaine de la Francophonie” a fost foarte bine primit de elevii de gimnaziu și de lliceu de la Colegiul Național de Informatică. Cu scopul de a promova limba franceză şi Francofonia, acest proiect ofera ocazia de a valorifica potenţialul intelectual, artistic şi creativ al elevilor, capacitatea acestora de a folosi limba franceză în diverse contexte.
Proiectul dedicat FRANCOFONIEI, a cărei sarbatorire a devenit o tradiţie în şcoala noastră, are ca obiectiv central stimularea creativităţii artistice a elevilor mediată de limba franceză ca vector al comunicarii interculturale.
Limba franceză este una dintre cele mai răspândite în lume. Românii au un mare avantaj în învăţarea limbii franceze, date fiind rădăcinile latine comune, precum şi o multitudine de cuvinte împrumutate din limba franceză. Din 1993, România face parte din Organizaţia Internaţională a Francofoniei.
Anul acesta, coordonați de doamnele profesoare Raluca Ene şi Elena Chelaru elevilor de gimnaziu și de liceu de la toate clasele unde se studiază limba franceză au li s-a prezentat o sitografie şi au fost dirijaţi să caute informaţii pe anumite situri sau urmând anumite linkuri (www.oif.org, www.lalanguefrancaise.com, https://fr.wikipedia.org/wiki/Francophonie).
Ulterior, aceştia au realizat câte o prezentare (max 10 sliduri) despre importanţa Francofoniei în ţările francofone din întreaga lume.
Sărbatoarea Francofoniei s-a derulat pe parcursul întregii săptămâni 14 – 20 martie, în sălile de clasă. Elevii au avut ocazia de a-şi manifesta abilităţile artistice: cântece şi poezii în limba franceză, scenete în limba franceză.
Cultura franceză a fost momentul în care elevii de gimnaziu şi de liceu au realizat, lucrând pe grupe de 4, prezentări PPT, Prezzi, în care au prezentat un scriitor francez, fapte de cultură franceză, precum şi importanţa francofoniei. Au avut loc de asemenea si vizionari de film francez și chiar un concurs Kahoot de civilizatie franceză.
Alfabetul simbolurilor din Franța a fost prilejul cu care elevii de clasa a VII-a și – au exprimat in imagine si cuvant cunoștințele dee cultura franceză sau francofonă.
Caligrammes – a fost un alt mod, pentru elevii de liceu de la clasele a IX-a, a X-a și a XI-a de a îmbina talentul artistic și literar cu limba franceză, pe tema francofoniei, a adolescenței, a păcii.
Prof. Raluca ENE