ARGUMENT:

In Romania se simte tot mai acut nevoia de orientare spre alegerea carierei si a insertiei socio-profesionale a viitorilor absolventi de liceu,in conformitate cu standardele europene. Piata muncii nu mai inseamna pentru tinerii romani doar Romania si mai ales nu mai inseamna doar anumite meserii si profesii practicate pana de curand. Se pune astfel problema educatiei tinerilor intr-un mod adecvat, care sa le ofere egalitate de sanse cu toti tinerii europeni.

Consilierea profesionala este considerata pe plan european ca o componenta esentiala a reformelor educationale. De asemenea reprezinta o dimensiune majora a politicilor educationale in toate tarile europene. Educatia pentru orientarea spre cariera, care inseamna – in extenso – educatia pentru viata este un scop educational, dirijand sistemul de invatamant catre un set de valori comune.

Intrucat la sfarsitul ciclului gimnazial, respectiv, liceal, elevii trebuie sa faca optiuni importante care le vor marca puternic drumul in viata, cadrele didactice ii va ajuta pe elevi sa-si cunoasca posibilitatile reale si sa le raporteze la cerintele profilului liceului, respectiv, facultatii pe care vor sa o urmeze in continuare, cat si la solicitarile profesionale pentru care urmeaza sa se pregateasca. Asumptia care sta la baza este ca educatia pentru cariera poate sa ii ajute pe elevi sa treaca mai usor din mediul scolii in campul muncii. Cu alte cuvinte, educatia devine un mecanism mult mai eficient, depasind statutul de pregatire a elevilor pentru universitate (scoala de dragul scolii). Alegerea carierei nu poate fi lasata la voia intamplarii sau a cererilor de pe piata muncii. Somajul si exercitarea unor munci sub nivelul de calificare atins de o persoana pot fi reduse prin asistarea elevilor in alegerile legate de viitorul lor profesional.
Proiectul “Cariera intre vis si realitate” a fost demarat cu scopul de a le oferi suport elevilor Colegiului National de Informatica in alegerea unei cariere congruente cu valorile, interesele si abilitatile lor.

SCOP:
1. Asigurarea educatiei si formarii profesionale de calitate;
2. Continuarea studiilor dupa absolvire in nivelul superior;

OBIECTIVE
*Dezvoltarea constiintei de sine si a atitudinilor pozitive fata de propria persoana;
*Dezvoltarea responsabilitatii sociale si formarea deprinderilor de interactiune sociala;
*Dezvoltarea atitudinilor si comportamentelor adecvate promovarii propriei sanatati fizice si mentale;
*Dezvoltarea unor tehnici eficiente de invatare si management al invatarii;
*Dezvoltarea capacitatii de planificare a carierei.
PARTICIPANTI: elevi, diriginti, parinti, cadre didactice

GRUP TINTA:
– direct: elevii claselor a VII-a, A VIII-a, a XI-a, a XII-a, elevii implicati in programele Junior Achievement
– indirect: parintii acestora

PARTENERI EDUCATIONALI: Junior Achievement Romania, reprezentanti ai comunitatii locale, reprezentanti ai unor meserii, parintii elevilor, cadre didactice

ACTIVITATI:
* Autocunoastere
* Testarea aptitudinilor
* Lectorate cu parintii
* Dezbateri pe teme legate de alegerea carierei
* Realizarea de portofolii
* Activitati parinti şi copii
* intalniri cu personalitati din diverse domenii de activitate
* Informarea elevilor cu privire la cererea si oferta de pe piata
* Metode de autoprezentare