Proiectul educațional „Campania 19 Zile de prevenire a abuzurilor și violențelor asupra copiilor și tinerilor”

 

FICE România (Federația Internațională a Comunităților Educative – Secțiunea România)

a lansat un apel la acțiune și activism contra violenței împotriva copiilor.

Cercetările în domeniul psihologiei copilului arată că ˮabuzul și maltratarea pot să conducă la probleme fizice și de sănătate mentală de-a lungul vieții, rezultate școlare reduse și pot chiar să afecteze dezvoltarea creierului copilului. Victimele violenței sunt mult mai predispuse să devină agresori în viitor, alimentând un ciclu care consumă vieți.ˮ

Colegiul Naţional de Informatică a raspuns acestui apel şi astfel s-au realizat în şcoală acțiuni menite a schimba comportamentul social, a educa și a mobiliza copiii, pentru a contribui la crearea unei culturi mai preventive, la stoparea violenței împotriva copiilor și a tinerilor.

Obiectivele proiectului Campania 19 Zile de prevenire a abuzurilor și violențelor asupra copiilor și tinerilor sunt:

  • Stoparea abuzului, exploatării, traficului și tuturor formelor de violență împotriva copiilor
  • Eliminarea tuturor formelor de violență împotriva femeilor și fetelor în sferele publice și private
  • Eliminarea tuturor practicile dăunătoare, precum căsătoria copilului, căsătoria timpurie și cea forțată
  • Eliminarea celor mai grave forme de muncă a copilului, incluziv sclavia și recrutarea în vederea traficului de ființe umane
  • Oferirea tuturor copiilor de medii de învățare sigure, incluzive și eficiente
  • Asigurarea că toți copiii obțin cunoștințe și abilități pentru promovarea unei culturi de pace și non-violență
  • Reducerea impactului violenței în familii, școli și comunități
  • Reducerea semnificativă a tuturor formelor de violență în mediul școlar

În acest scop, în perioada 1- 19 noiembrie 2018, 420 de elevi, 4 cadre didactice şi 3 specialişti, au desfăşurat diverse  activităţi:

Elevi de clasele V-VII au realizat desene care au fost apoi selectate şi a fost realizată o expoziţie de către domnul profesor de arte plastice Nicu Luca şi doamna profesoară Raluca Ene, consilier educativ. Această expoziţie de pe holul de intrare către clasele de gimnaziu, a fost vernisată în pauza mare, elevii şi-au prezentat lucrările şi au răspuns la întrebările colegilor. Se pot admira încă lucrarile elevilor Murariu Bogdan, Adăscăliţei Grosu Daniela – clasa a V-a A, Ţărână Daria, Laszlo Magda, Vasiliu Diana – clasa a V-a B, Păun Ioana, Hrum Irina, Uscatu Anisia, Murariu Maia, Secară Diana, clasa a VI-a A, Amâţoaiei Miruna, Coroi Cristian – clasa a VI-a B, Radu Rafaela – clasa a VII-a A, Sasu Mara, Bălţătescu Sorin, Neculai Antonio, Cozma Letitia, Popescu Maria  – clasa a VII-a B

Elevi de clasele IX-X au redactat eseuri, sub coordonarea doamnelor profesoare Lucica Horhogea şi Elena Chelaru. Aceste eseuri au participat la un concurs la nivelul şcolii, au fost evaluate şi jurizate de către doamnele profesoare Lucica Horhogea şi Raluca Ene, iar ulterior, elevii câştigători au fost premiaţi în cadru festiv : Premiul special pentru originalitate a fost acordat lui Simone Buga – clasa a IX-a B, Premiul I  l-a obţinut Rareș Andrei Duca – clasa a IX-a B, Premiul al II-lea – Aurora Socia – clasa a IX-a B, Premiul al III-lea l-a obţinut Sabina Dima – clasa a IX-a B, Mențiuni: Ștefana Asimionesei, Nicoleta Teodora Pristavu, Anya Biro – clasa a IX-a B, Bianca Maria Gherghel, Alexandru Gălbază, Georgiana Mocanu, Cosmina Elena Pantazi – clasa a IX-a E.

Elevii claselor a IX-a F, a X-a A, a X-a B, a X-a C, a X-a F si a XI-a E au susţinut work-shopuri pe tema violenţei la propunerea doamnei psiholog şcolar Brînduşa Chiriţă şi a doamnei profesoare Raluca Ene.

Elevii clasei a VI-a A au beneficiat şi ei de work-shopuri pe tema violenţei. Moderatorii acestei activităţi au fost doamna medic şcolar Diana Laiu şi a doamna profesoară Raluca Ene.

Elevii clasei a  VI-a B au dat dovadă de receptivitate în  work-shopul pe coordonat de domnul poliţist de proximitate Dan Ispas şi de doamna profesoară Raluca Ene.

Activităţile propuse li s-au parut elevilor bine venite, i-au ajutat să conştientizeze şi să-şi definească mult mai clar ce anume este violenţa, şi-au manifestat spiritul critic atât prin creaţiile lor, cât si prin gasirea soluţiilor pentru a stopa acest aspect negativ al societăţii şi al comportamentului uman.

Prof. Raluca Ene

[galerie]