Proiectul EcoGlob, coordonat de eleva Ifrim Alexandra de la clasa a XI-a E, a cuprins două etape de creare a globurilor din materiale reciclate. Proiectul a fost anunțat, atât prin afișe, cât și în mediul on-line, prin pagina de Instagram a obiectivului și mesaje pe grupurile de WhatsApp cu elevii și profesorii școlii.

Prima parte a proiectului i-a implicat pe toți elevii Colegiului Național de Informatică. Am realizat acest poster pentru a anunța ideea tuturor colegilor. Posterele au fost afișate la intrarea elevilor în cămin, la intrarea elevilor și profesorilor în corpul principal, respectiv,  la intrarea în laboratoare și la magazinul din curtea școlii. Am trecut pe la fiecare clasă în parte pentru a ne asigura că toți știu de existența acestui proiect și că vom avea cum să organizăm Târgul de globuri. Elevii au luat inițiativa imediat, la orele de educație plastică și în timpul lor liber. Aceștia și-au folosit imaginația și au confecționat globuri și decorațiuni. Au avut timp o săptămână pentru a-și finaliza ideile. Alături de colegii de la Obiectiv O4, am fost și am strâns tot ce ne-au oferit cei implicați.

A doua parte a proiectului i-a avut actanți pe elevii claselor a VII-a  A, a VII-a B, a VIII-a A, a VIII-a B, a X-a B, a XI-a D, a XI-a E. Cei de gimnaziu au fost supravegheați în cadrul workshop-ului unde, timp de o oră, au confecționat globuri. Bineînțeles că dincolo de dibăcia și creativitatea lor, se poate evidenția și interacțiunea dintre ei vizată de obiectivul nostru, ce, cu siguranță, va sta la baza unor prietenii de durată. Au fost atât de implicați, încât unii au luat globurile acasă pentru a le finaliza și mulți dintre ei mi-au fost alături și la târg, doar pentru a-mi ține companie.

Pe data de 19 decembrie, târgul a fost disponibil între orele 9:30 – 13:00. El poate fi vizualizat în fotografia aferentă. Am prelungit durata lui și în data de 20 decembrie, între orele 9:00-13:00 pentru a oferi destul timp tuturor doritorilor de globuri. Din donațiile primite s-a strâns suma de 525 RON, folosită pentru realizarea altor activități.

Deoarece primul nostru scop a fost educarea elevilor în vederea reciclării, la finalul activității ne-a bucurat afirmația lor:,, Mai vrem activități ca aceasta, mai avem multe de reciclat prin casă.”. În plus, tot ce am auzit acele zile a fost ,,Vreau să fiu primul/prima pe care îl/o suni în următoarele tale proiecte”. Prin urmare, pot spune că ne-am îndeplinit ambele scopurile pe care le-am setat la începutul activității.

Alexandra Ifrim, clasa a XI-a E