Joi, 25 septembrie 2020, s-a lansat primul volum al cărții Călătorie în labirintul cunoașterii, ce  reprezintă o selecție de texte create de elevii claselor a V-a A și B de la Colegiul Național de Informatică Piatra-Neamț, în cadrul opționalului transcurricular Informatică – Limba și literatura română (2019-2020). Micii artiști,  Livia-Ioana Abiculesei, Sara Maria Alistar, Sofia Chiriac, Maya Petra Chițu, Elena Georgiana Corfă, Sara Nicole Cojocariu, Adelina Creangă, Miruna-Ruxandra Curea, Matei Labiș, Maria Luchian, Miria Moga, Iris-Petra Lăcătușu, Cristian Năsoi, Victoria Nenciu, Alexandru Pantofaru, Antonia Ildiko Râpaș, Iasmina Tofan, Rareș Țuțuianu, Justin Ungureanu, respectiv, Irina Ștefan (clasa a IX-a A), au dat viață cu ajutorul condeiului lor inocent unor întâmplări inedite.  Curiozitatea le-a purtat pașii într-o lume nouă, plină de farmec și mister, iar ascunzișurile labirintului le-au facilitat schimbarea percepției, relativizând realitatea. Astfel, imaginația le-a fost cel mai bun mentor, drumul parcurgându-se cu entuziasmul și energia debordantă specifică vârstei.

Autorii au descoperit magia cuvântului și posibilitatea de a exista prin el și dincolo de el. Lumea explorată a fost populată de copii originali și inteligenți, de inorogi și ființe himerice, de obiecte antropomorfe, iar taina încifrată în fiecare text e purtătoare a unui mesaj ce se vrea descoperit.

Tot acest parcurs a fost vegheat de profesorii Lucica Horhogea, Ana Mirela Mititelu, Carmen Zaharescu, iar tipărirea volumului în cadrul editurii Alfa a fost susținută financiar de Fundația INFOMAT a colegiului. Doamna inspector de limba și literatura română, Elisabeta Pascu, le-a oferit creatorilor încrederea necesară într-un astfel de context: ”Așa cum Antoine de Saint-Exupéry ne-a demonstrat prin inocența cuceritoare a Micului Prinț că miezul lucrurilor nu poate fi văzut cu ochii, tot așa cei douăzeci de autori ai Cărții cu întâmplări inedite  dovedesc o creativitate artistică aparte, specifică spiritelor exersate, atât în actul profund al lecturii, cât și în cunoașterea sensibilă a lumii înconjurătoare. Micile întâmplări evocate pătrund cu nonșalanță într-un univers imaginar, latent și subsecvent celui real, predispus la clivaje și breșe subtile, prin care pătrunde adânc și poznaș copilul atent la manifestarea sacrului în profan. Este o hierofanie specială, prin care ființe diafane din lumea poveștilor, arbori, stele, culori devin întâmplări de viață, revelând tainele Universului, prin ochii plini de lumină și speranță ai micilor scriitori, care au dezlegat o parte dintre misterioasele întrebări ale vârstei.”

Călătoria a pornit din exterior, iar, în final, s-a proiectat în propria conștiință, ca într-o oglindă întoarsă, marcând, treaptă cu treaptă, urcușul devenirii artistice. Care să fie treapta pe care au atins-o ei? Lăsați-vă purtați de acest carusel al peripețiilor inedite și găsiți un răspuns!

Prof. Carmen Zaharescu