În urma mobilității în Suedia, am decis să refacem un moment de predare similar cu cel pe care elevii ce au ales Obiectivul O1 – Metode inovative de predare – învățare – l-au avut de realizat pentru selecție. Ne-am dorit să includem în acesta anumite elemente observate la orele din Timrå, cum ar fi discutarea lecției fără prea mult scris, lucrul în echipă și activitățile practice. Am considerat chimia ca fiind materia perfectă pentru această activitate, datorită laboratorului din cadrul liceului nostru, care este foarte bine echipat și ne permite să efectuăm niște experimente atractive pentru elevi.

Prin această activitate ne-am dorit să diseminăm metodele inovative de predare-învățare văzute în mobilitate. Obiectivul nostru a fost să aplicăm o metodă alternativă de învățare la o oră de chimie, la clasa a IX-a C.

Înainte de oră, am mers la laborator pentru a efectua toate experimentele și pentru a vedea dacă acestea funcționează. Am mai repetat o dată planul de lecție pentru a-l prezenta mai apoi elevilor. Tema aleasă a fost “Experimente cu acizi, baze și săruri folosind mijloace la îndemână”.

Ora a început și emoțiile pe care le aveam au trebuit să dispară, pentru a-i face pe copii să înțeleagă lecția și pentru a le stârni interesul. Gabriela a început printr-o discuție despre noțiunile ce urma să le punem în aplicare, și anume oxizii, bazele, acizii și sărurile. După recapitulare, le-a oferit elevilor de la fiecare masă câte o fișă de lucru pe care să o rezolve împreună. În tot acest timp, Gabriela și Adelina s-au plimbat printre mese și au discutat cu copiii, ajutându-i cu termenii neștiuți de aceștia. După 10 minute și după ce toate fișele au fost rezolvate, au început experimentele. Doamna profesoară Anca Hogea ne-a acompaniat pas cu pas, dându-ne multe sfaturi folositoare legate de cum pot copiii să rețină mai ușor lucrurile făcute.

Noi am stat în față și am realizat experimentele, prezentându-le elevilor reacțiile. Aceștia au fost foarte cooperanți, dorindu-și să răspundă și ajutându-ne cât de mult au putut. Am lucrat foarte frumos împreună și a fost minunat faptul că i-am putut ajuta cu lucrurile pe care nu le știau. La sfârșitul orei, după terminarea tuturor activităților, ne-am simțit extrem de împlinite și fericite datorită relației frumoase pe care am creat-o cu elevii, deși timpul nostru împreună nu fusese lung. Am realizat că, odată ce am știut să interacționăm cu elevii claseia IX-a C și să le predăm cu plăcere, aceștia ne-au acceptat ca și cum chiar am fi fost profesoarele lor, respectându-ne și susținându-ne la completarea planului nostru de diseminare a activităților făcute la școala din Timrå.

Ingrid Budiș, clasa a X-a B,  Gabriela- Daniela Adăscăliței Grasu, clasa a X-a A, Adelina Creangă, clasa a IX-a B