În toamna anului 2023, a reînceput desfășurarea proiectului Erasmus+ la Colegiul Național de Informatică Piatra-Neamț. Noi,  Iarina Zlăvoc și Alexandru Voloșeniuc, am decis să ne înscriem în Obiectivul O1, ,,Metode inovative de predare și învățare”. Ni s-a spus că trebuie să organizăm un moment de predare interactiv la o anumită materie, iar noi am trecut la treabă.

Am hotărât să predăm o lecție la biologie- ,,Sistemul circulator și inima” și ne-am gândit la metode prin care putem face inovativ acest lucru. Sub îndrumarea doamnei profesoare de biologie, Alina Sauciuc, am acumulat informațiile necesare și am întocmit schița lecției. Ne-am gândit că ar fi interesant pentru copiii de clasa a VI-a să observe în realitate componentele acestui organ. Am cumpărat 4 inimi de porc pentru a le putea arăta practic, prin disecție, anatomia inimii. Le-am pregătit joculețe cu scopul de a fixa informațiile învățate și chiar pentru a memora unele noi.

Momentul de predare a avut loc într-o zi de vineri, penultima oră. Am pregătit înainte de oră inimile de porc și am așezat pe fiecare masă din laborator materialele necesare. Am făcut cunoștință cu elevii noștri și le-am explicat cum urmează să ne desfășurăm activitatea. Am început lecția cu prezentarea unor cunoștințe generale teoretice, explicându-le noțiunile cu ajutorul unei prezentări PowerPoint care conținea animații sugestive. Le-am distribuit foi cu toate informațiile pe care trebuiau să le aibă în vedere și cu schița inimii. Pe desen, copiii au completat denumirile componentelor inimii. Apoi a urmat lucrul cu materialul biologic, iar majoritatea au fost foarte încântați să poată observa și atinge o inimă reală. După ce am trecut pe la fiecare masă și le-am arătat componentele, au urmat jocurile interactive.

Am avut pregătit un joc practic, cu inimioare de carton, unde într-o jumătate am scris componenta sistemului circulator și în cealaltă parte funcția ei, copiii trebuind să își găsească jumătatea corectă pe baza informațiilor învățate, iar apoi am făcut un concurs de tip Kahoot. La final, le-am oferit diplome și biscuiți în formă de inimă în semn de mulțumire.

A fost o experiență interesantă, din care am avut multe lucruri de învățat și am putut să ne transpunem în rolul profesorilor noștri. Ar fi bine ca mai mulți elevi să participe în asemenea proiecte ca să poată realiza ce presupune această activitate.

Pe lângă lecția propriu-zisă, o provocare a fost să menținem toată clasa atentă la ce se întâmplă. Atenția copiilor este din ce în ce mai greu de captat, astfel încât am depus un pic de efort în acest sens. De asemenea, experiența de a vorbi în fața a treizeci de oameni care stau cu ochii pe tine este în sine o încercare și un exercițiu care te poate scăpa de frica de a comunica în public. Astfel, încurajăm pe toată lumea să participe în astfel de activități, întrucât sunt foarte utile în multe aspecte din viața cotidiană.

Iarina Zlăvoc, clasa a X-a A și Alexandru Voloșeniuc, clasa a X-a B